mandag 25. mai 2009

FrP, FrP..

I en artikkel på vg.no fra lørdag sier fylkesleder i FrP i Aust-Agder, Anders Kylland: "Det er ikke hensikten vår å trekke til oss velgere fra andre partier, men å presisere vårt partiprogram. Men jeg tror sikkert at en del fra KrFs velgergruppe kan få øynene opp for Frp med dette".

Jeg kan si så mye som at KrF-politikere absolutt har fått øynene opp for FrP, men ikke på den måten som opphavelig var tenkt. Det at FrP nå i helga vedtok å gå inn for aktiv dødshjelp (her kan du lese om hva aktiv dødshjelp er), i tillegg til saker som å forby assistert befruktning for lesbiske, evaluere den nye ekteskapsloven og å gjeninnføre KRL-faget i skolen. Samtidig som de sier at de kan komme til å stjele velgere fra KrF, får meg til å begynne å lure på hvor FrP vill med politikken sin.

Liv Kjersti Skjeggestad sier til DagenMagazinet"Jeg er skuffet, men ikke overrasket. I noen saker sier de at de støtter opp under kristne verdier, men så ser man det igjen og igjen at de i praksis gjør akkurat det motsatte. De gjør det motsatte av å verne om livet når det er mest ubeskyttet"

Jeg vil si som Dagfinn Høybråten på verdidebatt. no "Ja til livshjelp, ikke dødshjelp". Ordet "Livskvalitet" som jeg så ofte har hørt i KrF sammenheng vil bli svekket om FrP får det som de vill. Det at mange eldre kan komme til å føle seg som en byrde for samfunnet er en utvikling vi ikke vil ha. Om en del av KrFs velgergrupper kommer til å få øynene opp for FrP på grunn av dette har jeg mine tvil om, men at FrP nå har lagd en debatt som kommer til å vare en stund er jeg sikker på.

Dette kan du også lese om her, her, her, her og her.

3 kommentarer:

  1. Skulle ønske at folk var flinkere til å lese hva Frp faktisk står for og ikke det som kommer ut av munnen på dem.

    SvarSlett
  2. Nok et bra innlegg Lene=) Helt utrolig at FrP sier de har kristne verdier, de har visst ikke skjønt helt hva det dreier seg om!

    SvarSlett
  3. Ja, Vegard, ein veit ikkje kva dei står for før ein har lese det..

    Enig der Marit! Jeg begynner å lure på det samme!

    SvarSlett